"Opony pod telematycznym nadzorem – znaczenie monitoringu ciśnienia i stanu opon w firmie transportowej".
BEZPŁATNY WEBINAR ONLINE
KIEDY?
17.11.2021 | START 11:00
WYDARZENIE BEZPŁATNE
Online
FORMUŁA?
KILKA SŁÓW O WEBINARZE
"Opony pod telematycznym nadzorem – znaczenie monitoringu ciśnienia i stanu opon w firmie transportowej".
Zapraszamy na bezpłatne spotkanie z niezależnymi ekspertami oraz specjalistami z firm: Webfleet Solutions, Bridgestone. Porozmawiamy o Tire Pressure Monitoring System, czyli systemie monitorującym ciśnienie w oponach.
WYDARZENIE ROZPOCZNIE SIĘ ZA:
Choć opony stanowią ok. 3-5 proc. kosztów operacyjnych flot ciężarowych to odpowiadają za 40 proc. wszystkich kosztów. Dlatego monitoring ciśnienia powietrza w oponach pojazdów Twojej floty warto traktować jak inwestycję w pewność i ekonomikę dostaw, a jej koszt oceniać nie w momencie zakupu, a w całym okresie eksploatacji (Total Cost of Ownership - TCO), patrząc ile napraw czy paliwa oszczędzimy kupując droższe, ale lepsze opony lub ile wydamy na monitorowanie ich stanu technicznego oraz ciśnienia. Ciśnienie w oponach mniejsze o 7 proc. od fabrycznie wskazanego, czyli ok. 0,5 bar, to spalanie na 100 km większe o 2 proc. Warto więc o nie zadbać.
Czy wiesz, że:
Ciśnienie zaniżone o 1,5 bara może prowadzić do spadku przebiegu opony o 10 proc.
• wzrost oporów toczenia i zużycie paliwa;
• skrócenie żywotności (przebiegu) opony;
• zachowanie pojazdu i bezpieczeństwo jazdy;
• obniżenie wytrzymałości karkasu, a więc możliwości jego bieżnikowania.
Zbyt niskie ciśnienie ma wpływ na:
Zbyt wysokie ciśnienie negatywnie wpływa na:
• bezpieczeństwo i komfort jazdy;
• przyczepność;
• żywotność opon (przebieg), w szczególności na osiach napędowych.
PRELEGENCI
Wojciech Filipiak
Senior Sales Engineer, Webfleet Solutions Poland & EE
Janusz Długiński
Bridgestone, Key Account Manager OE & Training Manager
Adam Żegocki
Brit-Pol, Chief Executive Officer
Piotr Sarnecki
Dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego
Marek Loos
Radaktor naczelny Transport Manager
PROGRAM
Znaczenie monitorowania ciśnienia i stanu opon.
Piotr Sarnecki, Dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego
Wprowadzenie w tematykę znaczenia monitorowania ciśnienia i stanu opon dla firmy transportowej oraz przepisów Unii Europejskiej, które uregulują te kwestie w firmach transportowych w najbliższych latach.
System TPMS – konieczność czy fanaberia? Zintegrowane podejście do bezpieczeństwa i redukcji kosztów.
Wojciech Filipiak, Senior Sales Engineer, Webfleet Solutions Poland
Większość awarii ciężkich samochodów ciężarowych na europejskich drogach jest spowodowana problemami związanymi z oponami, wynikającymi z ich niedopompowania. Prowadzi to średnio do dwóch godzin przestoju. Mimo to, aż 20% pojazdów na drogach jeździ z nieodpowiednim ciśnieniem w kołach. Ręczne sprawdzanie ciśnienia jest czasochłonne, a powolne wycieki powietrza są trudne do wykrycia. WEBFLEET TPMS nie tylko digitalizuje i automatyzuje cały ten proces, ale także bezpośrednio umożliwia operatorowi floty podejmowanie szybkich i świadomych decyzji, w celu poprawy bezpieczeństwa oraz zmniejszenia kosztów i przestojów. Sprawdź dla kogo jest to dobre rozwiązanie i jakie korzyści można osiągnąć.
Doświadczenia i potrzeby przewoźników w obszarze zarządzania oponami – case study na podstawie firmy Birt-Pol.
Adam Żegocki, Chief Executive Officer, Brit-Pol
Jaki wpływ na eksploatację opon ma ciśnienie i temperatura?
Janusz Długiński, Key Account Manager OE & Training Manager, Bridgestone
Opony stanowią zaledwie 4% kosztów eksploatacyjnych pojazdów ciężarowych, ale odpowiadają za szereg czynników mających wpływ na wydajność i konkurencyjność floty. Ich prawidłowa eksploatacja związana z utrzymaniem ciśnienia na pożądanym poziomie przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo i brak awarii.
KONTAKT