BLOK TEMATYCZNY: Prawne i techniczne aspekty bezpieczeństwa przewozów w Europie Zachodniej
Zobacz program wydarzenia:
Jak szybko i sprawnie … stracić kierowców w Niemczech? Oraz kilka innych zagrożeń dla Twojego biznesu, prowadzonego za Odrą.
Martin Pfnür, Kancelaria Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB, Görlitz/Berlin
Działalność przewozowa we Francji, gdzie postępowania prawne niezgodne z prawem stały się normą.
François Nicolas Wojcikiewicz, Kancelaria Quaerens Avocats w Paryżu
Zarzut ucieczki z miejsca wypadku lub kolizji jest coraz częściej przedmiotem spraw karnych polskich kierowców w Niemczech. Wszystko za sprawą przepisu skodyfikowanego w § 142 niemieckiego kodeksu karnego (StGB, niedozwolone oddalenie się z miejsca wypadku). Jego sensem i celem jest ochrona cywilnoprawnych interesów osób trzecich, a tym samym umożliwienie poszkodowanym dochodzenia roszczeń odszkodowawczych, spowodowanych zdarzeniem. Wkrótce kierowca może stracić uprawnienia nie tylko w Niemczech, ale i w całej Unii. To jednak nie wszystkie zagrożenia dla prowadzących transportowy biznes w Niemczech.
Twój kierowca został skontrolowany we Francji? Zapłaciłeś konsygnację? Otrzymałeś wyrok zaoczny? Twoja firma wciąż przyjmuje mandaty, a zastanawiasz się czy powinna? Skończ z tym - warto jest się odwołać! We Francji większość kontroli, dotyczących odpoczynków kierowców, de facto okazuje się nielegalna. Zagrożenia w prowadzeniu transportowego biznesu we Francji. Jak zabezpieczyć się przed nielegalnymi kontrolami i skutkami działań tłumaczy nie posiadających statusu przysięgłych? Jak długo Francja będzie źródłem ustawodawstwa europejskiego, a jednocześnie łamała prawo na swoim terytorium? Rozwiązania prawne i polityczne.
Pomimo Brexitu, zakończeniu okresu przejściowego, wprowadzenia wiz oraz kar za nieprzestrzeganie prawa, Wielka Brytania jest nadal popularnym miejscem, w którym zagraniczni przedsiębiorcy prowadzą swoją działalność przewozową. Wielu przedsiębiorców nadal uważa, że paradoksalnie, Brexit może stać się dla nich szansą. Trzeba jednak uważać na nowe regulacje, zarówno na granicach Zjednoczonego Królestwa, jak i po ich przekroczeniu, żeby nie popaść w niepotrzebne kłopoty. Poinformujemy o zasadach udzielania wiz i o pracy w systemie PA07.
Brexit – zagrożenia i szanse. Wygraj Brexit dla swojej firmy. Zmiany w prowadzeniu biznesu transportowego w Wielkiej Brytanii po Brexicie.
Katarzyna Bogusławska, Kancelaria Prawna Carter Lemon Camerons, Londyn
Obszar północnych Włoch stanowi jeden z najważniejszych tranzytowych rejonów dla transportu w całej Europie. Korzysta z niego wielu, także polskich, przewoźników. Sprawia to, że ruch tranzytowy ma tam bardzo duże natężenie, co niestety przekłada się również na większą częstotliwość kontroli drogowych (uzasadnionych bądź nie). Włoska policja często więc wymierza dotkliwe kary cudzoziemcom, zatrzymując ciężarówki i obciążając ich właścicieli finansowo.
Aresztowania ciężarówek we Włoszech i inne sankcje. Niebezpieczne i nielegalne praktyki włoskich służb kontrolnych.
Joanna Siemieniak, Międzynarodowa Kancelaria Prawna „Siemieniak”, Rzym
PANEL DYSKUSYJNY: Zagrożenia dla transportowego biznesu w najważniejszych krajach dla polskiego rynku międzynarodowych przewozów drogowych.
Marek Loos, redaktor naczelny czasopisma Transport Manager
MODERATOR:
PANELIŚCI:
Katarzyna Bogusławska, Kancelaria Carter Lemon Camerons, Londyn
Joanna Siemieniak, Międzynarodowa Kancelaria Prawna „Siemieniak”, Rzym
François Wojcikiewicz, Kancelaria Quaerens Avocats, Paryż
Martin Pfnür, Pfnür Rechtanwalte, Görlitz/Berlin
Cyfryzujemy nasze organizacje biznesowe. Korzystamy z co raz bardziej złożonych technologii. Stajemy się otoczeni sztuczną inteligencją. Wyzwaniem jest wdrażanie tych rozwiązań w sposób bezpieczny i odpowiedzialny. Co zrobić, kiedy algorytm posiada błąd? Jak poprawnie implementować algorytmy? Jak chronić się przed cyberatakami na systemy ze sztuczną inteligencją?
Oraz przede wszystkim jak budować biznes, żeby sztuczna inteligencja w naszej organizacji stanowiła źródło przewagi konkurencyjnej. O tym wszystkim opowiemy w trakcie prelekcji, na którą gorąco zapraszamy.
Bezpieczeństwo systemów zasilanych sztuczną inteligencją - czyli jak uchronić biznes przed nieznanymi dotąd zagrożeniami
Przemysław Sękalski i Dominik Skowroński, Uniwersytet Łódzki
W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, śmierć właściciela firmy stanowi dość duży problem dla rodziny zmarłego. Szczególnie, gdy dotyczy to działalności transportowej, która wymaga spełnienia szeregu obowiązków, wynikających z obowiązujących przepisów. Aby zabezpieczyć ciągłość prowadzonej działalności, spadkobiercy powinni przygotować się do przejęcia obowiązków przedsiębiorcy w razie jego śmierci. Powinni to zrobić jeszcze za życia przedsiębiorcy, gdyż przejęcie firmy po jego śmierci może okazać się wiele trudniejsze, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwe.
Firma transportowa może nie przetrwać po śmierci właściciela. Jak można temu zaradzić?
Jerzy Różyk, CDS Kancelaria Brokerska
W życiu każdego przedsiębiorcy zdarzają się sytuacje, w których nie otrzymuje wynagrodzenia za wykonane przez siebie usługi. O ile sam brak zapłaty jest co do zasady działaniem prawnie nagannym, to źródło takich sytuacji może być bardzo różne. Brak płatności niekoniecznie musi być winą samego kontrahenta, ale może też wynikać z okoliczności od niego niezależnych. Ważne jest, by umieć rozróżnić te sytuacje i dopasować do nich odpowiednie środki zaradcze - pozew o zapłatę, wniosek o upadłość, czy zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
Pozew o zapłatę, wniosek o upadłość, czy zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Chroń swoją płynność finansową.
Ewa Sławińska-Ziaja, Kancelaria Trans Lawyers
Praca kierowców może generować dla przewoźników szkody związane z opłacaniem kar i mandatów za ich przewinienia, jak również uszkodzeniem lub utratą mienia pracodawcy, np. pojazdów. Kiedy pracodawcy dokonują potrąceń poniesionych kosztów z wynagrodzenia kierowcy, często kończy się to kontrolą PIP lub pozwem do sądu pracy ze strony pracownika. W przypadku uszkodzenia pojazdu przez kierowcę pracodawca nie chce zgłaszać szkody do swojego ubezpieczyciela, ponieważ zwiększy to cenę ubezpieczenia dla całej floty przy zakupie polisy na kolejny rok. Jak postępować w takich sytuacjach? Kiedy pracodawca ma prawo do dokonania potrącenia, jak wykazać szkodę, z jakich należności kierowcy można dokonać potrąceń i jak to zrobić prawidłowo? Jak prawidłowo powierzyć kierowcy mienie (pojazd), aby można było żądać od niego odszkodowania za uszkodzenie? Czy jest możliwe uzyskanie odszkodowania od kierowcy w wysokości pełnej wartości szkody i jak to wygląda w praktyce? Jak prawidłowo sporządzić dokumentację umożliwiającą dokonywanie potrąceń?
Jak prawidłowo dokonać potrącenia z wynagrodzenia kierowców za wyrządzone przez nich szkody – do pełnej wartości strat?
Svitlana Strachowicz, kancelaria prawna TSL Lawyers
(Już wkrótce godzinowa agenda)
Najważniejsze wyzwania, zagrożenia i ryzyka jakie czekają przedsiębiorców z branży transportowej w najbliższych latach, takie jak: zmiany w regulacjach i przepisach, wzrost kosztów operacyjnych oraz rozwój nowych technologii. Celem prezentacji będzie zwrócenie uwagi na te ryzyka oraz przedstawienie sposobów ich identyfikacji i analizy. Poprzez omówienie tych zagadnień, uczestnicy będą mieli możliwość zwiększenia swojej wiedzy i świadomości na temat ryzyk w branży transportowej, co pozwoli na lepsze przygotowanie się do przyszłych wyzwań.
Wykryj najważniejsze ryzyka w działalności przewozowej Twojej firmy i zapobiegnij ich skutkom zawczasu.
Paweł Judek, Kancelaria Prawna Judek, Górska Radcy Prawni, Doradcy Podatkowi
BLOK TEMATYCZNY: Zarządzanie bezpieczeństwem firmy transportowej
W sytuacji narastających zmienności w otoczeniu biznesowym i społecznym zapewnienie bezpieczeństwa staje się podstawowym obowiązkiem w prowadzeniu firmy transportowej. Strategia w tej dziedzinie powinna obejmować: bezpieczeństwo rozwoju organizacji, skoncentrowanie działań na podstawowym biznesie, współpracę z ośrodkami naukowymi, budowanie efektywnych struktur organizacyjnych; a w stosunku do pracowników m.in.: stworzenie im warunków do podnoszenia kwalifikacji i kompetencji czy partycypacja pracowników w zyskach firmy. Te zagadnienia zostaną przedstawione w ujęciu koncepcyjnym oraz funkcjonalnym w oparciu o istniejące modele funkcjonowania firm transportowych na rynku.
CASE STUDY: Przedsiębiorstwo transportowe przyszłości. Zarządzanie firmą transportową w turbulentnym i chaotycznym otoczeniu biznesowym.
Łukasz Nowakowski, Emaus International oraz Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania
Bezpieczeństwo kierowcy, pojazdu i ładunku pod nadzorem telematyki. Czyli o tym, jak zachować pełną kontrolę, chronić kierowców i zredukować koszty roszczeń oraz przestojów.
Rafał Wróblewski, Account Manager, Webfleet
9:10 - 9:30
9:30 - 9:50
9:50 - 10:10
10:10 - 10:20
Prezentacja partnerów wydarzenia
10:20 - 10:35
10:35 - 10:55
11:25 - 11:45
10:55 - 11:25
Przerwa kawowa
12:15 - 12:35
WEŹ UDZIAŁ
Maciej Wolny, Prezes zarządu Marcos Bis | INELO
12:00 - 12:15
TMS Nawigator - rozwój narzędzia dla firm transportowych
11:45 -12:00
Michał Noga, Freight Automation by HOGS
Make transport safe again. Zabezpiecz swój biznes w świecie cyfrowych przekrętów
12:50 -13:40
LUNCH - Restauracja Hotelu Mercure (parter)
13:40 -14:40
12:35 - 12:50
Stefan Engels, Geopolitical Risk Data Enthusiast, Michael Bauer International
Prelekcja anglojęzyczna: Modern Risk Management – V2.0
14:40 - 15:10
15:35- 15:55
16:15 -16:35
15:55-16:15
15:10 - 15:35
Przerwa kawowa
9:00- 9:10
Powitanie, Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager
Zakończenie Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager
16:35
Wieczorne spotkanie po konferencji
19:30 -23:00