7.09.2021
POZNAŃ
Konferencja branży TSL
GDAŃSK, NOVOTEL MARINA
9 GRUDNIA 2021
BEZPŁATNA STACJONARNA KONFERENCJA
NEW HORIZONS' 22
Okres przełomu roku to zawsze czas niepewności.
Co przyniesie rok 2022? Jakie nowości i zmiany„ zafunduje” managerom branży transportu, spedycji i logistyki ustawodawca polski i unijny? Jakich zmian prawnych, dotyczących firm transportowych należy oczekiwać w zbliżającym się nowym roku? Co zmieni się w środowisku finansowym, w którym muszą funkcjonować firmy transportowe?
My dostarczamy Ci rzetelne, obiektywne i niezależne informacje oraz wiedzę, a Ty dzięki temu podejmiesz decyzje najkorzystniejsze dla Twojego biznesu.
Sięgnij poza horyzont tego roku. Zerknij w przyszłość i razem z Transport Managerem bądź gotowy na nadchodzące zmiany. Bądź z nami i spójrzmy razem na (i poza) nowe horyzonty 2022 roku.
DO KONFERENCJI POZOSTAŁO:
9 GRUDNIA 2021
9:00 - 15:00
Bezpłatna konferencja dla Managerów
sektora TSL
NOVOTEL MARINA GDAŃSK
Wysłuchasz najlepszych w swoich fachu praktyków i ekspertów, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Wystąpienia ekspertów pozwolą Ci na przyswojenie istotnej wiedzy potrzebnej do optymalizacji działania przedsiębiorstw.
Nawiążesz interesujące kontakty biznesowe i branżowe, które mogą zaowocować ciekawą i długotrwałą współpracą.
Możesz aktywnie uczestniczyć w prelekcjach oraz dyskusjach panelowych zadając pytania.
Otrzymasz materiały dydaktyczne zaprezentowane podczas spotkania
Podczas spotkania dostępny będzie bufet kawowy dla uczestników, a także lunch.
PRELEGENCI
PRELEGENCI
Maciej Wroński
prezes związku pracodawców Transport
i Logistyka Polska
Marek Tarczyński,
przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki
Piotr Czerkawski
ekspert Celny, AC Porath Sp. z o.o.
Jan Waśkiewicz
Sales Manager, Trelo
Maciej Niedziałkowski
Niedziałkowski & Partners S.K.A.
Dr. Mirek Hempel
Hempel Kleibömer Partner Rechtsanwälte
Prof. Dr. iur. Wojciech Lisiewicz
Partner of counsel w kancelarii HK Partner w Lipsku/ Erdaxo
Michał Zając
Kancelaria Podatkowa EOL
Pełna lista prelegentów dostępna wkrótce!
Joanna Arendarska
partner TSL Lawyers
Krzysztof Sarnecki
Quest Change Managers
Łukasz Włoch
główny Ekspert ds. Analiz i Rozliczeń, Inelo
Piotr Czajka
Direct Sales Manager, Poland & CEE, Webfleet Solutions
Paweł Judek
JUDEK. GÓRSKA Radcy prawni. Doradcy podatkowi Sp. p
Martin Pfnür,
Kancelaria Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB
Łukasz Chrostowski
Kasa Chorych AOK Nordost
Wiesław Pucek
dyrektor administracyjny Centrum Medyczne Brandmed
Marek Loos
redaktor naczelny Transport Manager
PRELEGENCI
02.10.2020
Add a description of your offer and key benefits. What it is and how it helps your customer. Add a description of your offer and key benefits. What it is and how it helps your customer. Add a description of your offer and key benefits.
Full Name
Specialization
Full Name
Specialization
Full Name
Specialization
PRELEGENCI
Joanna Arendarska, TSL Lawyers
Zmiany zasad przewozów pojazdami dostawczymi w związku z Pakietem Mobilności. Prawne wyzwania Twojego biznesu w horyzoncie czasowym 2022 r.
Spółka transportowa w Niemczech? Pomyśl o zabezpieczeniu zdrowotnym i emerytalnym jej pracowników w Niemczech.
PANEL DYSKUSYJNY
Wiesław Pucek dyrektor administracyjny, Centrum Medycznego Brandmed w Słubicach
System opieki zdrowotnej w Niemczech – otwarty nie tylko na kierowców. Na co mogą liczyć Twoi pracownicy za Odrą.
Łukasz Chorostowski, Kasa Chorych AOK Nordost
Niemieckie kasy chorych czekają na polskich pracowników. Jak i gdzie zapewnić niemieckie ubezpieczenie zdrowotne i emerytalne pracownikom przewoźników międzynarodowych.
Go West Young Man - czy działalność gospodarcza w Niemczech uchroni nas przed Pakietem Mobilności?
- Maciej Niedziałkowski, radca prawny Niedziałkowski & Partners S.K.A. / Fine Move Sp. z o.o.
Zakładanie firmy transportowej w Niemczech odpowiedzią na najbardziej restrykcyjne przepisy Pakietu Mobilności.
Kilkukrotny wzrost kosztów frachtu morskiego, chroniczne braki kontenerów i nieterminowe dostawy rozregulowały całe łańcuchy dostaw. Wpłynęły na płynność pracy terminali kontenerowych, zapotrzebowanie na usługi transportu samochodowego i intermodalnego.Spowodowały wzrost zainteresowania Nowym Jedwabnym Szlakiem, którego zdolności przewozowo-przeładunkowe zostały w krótkim czasie wyczerpane. Czas przestoju zestawów podkontenerowych w terminalach przeładunkowych uległ wydłużeniu, a rytmiczność dostaw została zahamowaniu. Brak komponentów dla produkcji, pochodzących z Dalekiego Wschodu powoduje przestoje zakładów produkcyjnych, co boleśnie odbija się na obsługującym go transporcie kołowym.
Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki
Jak cenowe i organizacyjne rozchwianie rynku frachtu morskiego wpływa na inne gałęzie transportu, w tym transport samochodowy.
Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych
Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska
Jaki był dla polskiego transportu drogowego 2021 r. i jak zmienią się warunki funkcjonowania polskich firm transportowych w 2022 r.
Powitanie przez gospodarza regionu Pomorza
PROGRAM
O pozwoleniu AEOS: dla kogo jest dedykowane, jakie daje korzyści, jak skutecznie ubiegać się o pozwolenie
Piotr Czerkawski, Ekspert Celny, AC Porath Sp. z o.o.
Jan Waśkiewicz, Sales Manager, Trelo
Trelo - Twój partner w serwisie.
Końcem października 2020 r. Sejm uchwalił liczne zmiany dotyczące wykroczeń oraz mandatów nakładanych na kierowców zarówno zawodowych, jak i indywidualnych. Z kolei konieczność wdrożenia Pakietu Mobilności przyniesie wiele zmian m.in. dla posiadaczy tzw. busów, czyli pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton, którzy będą musieli uzyskać licencję transportową. Nowe regulacje dotyczyć będą także odstępstw od warunków technicznych pojazdów, kabotażu oraz wydawania zezwoleń na przejazd pojazdem nienormatywnym.
- Dr. Mirek Hempel, Hempel Kleibömer Partner Rechtsanwälte
- Prof. Dr. iur. Wojciech Lisiewicz, Partner of counsel w kancelarii HK Partner w Lipsku/ Erdaxo
Powitanie, otwarcie wydarzenia
Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager
9:00 - 9:05
9:05 - 9:15
9:15 - 9:40
9:40 - 10:00
10:05 - 10:25
Będzie nietaniej, a nawet drożej. Jak komunikować w 2022 r. zleceniodawcom transportowym podnoszenie cen frachtów?
Krzysztof Sarnecki, Quest Change Managers
10:25 - 10:55
11:20 - 11:40
PRZERWA KAWOWA
11:40 - 12:25
SZKOLENIOWY BLOK TEMATYCZNY
13:10 - 13:20
13:20 - 13:30
14:15 - 15:15
13:30 - 14:15
PRZERWA OBIADOWA/LUNCH
15:15 - 15:30
15:30 - 15:50
Narzekanie na sztorm nie ma sensu, jeśli pływamy wokół Przylądka Horn - tam sztorm jest w praktyce cały czas… Sztormu nie „ogarniesz”, możesz jedynie ogarnąć siebie w tym sztormie. Dlatego, kiedy turbulencje rynkowe są naszą codziennością - warto zaakceptować ten fakt, aby nie tracić energii na niepotrzebne emocje. Warto ją wykorzystać na działania proaktywne, bo przecież jutro te turbulencje się nie skończą. Podobnie rosnące koszty działalności transportowej trzeba zaakceptować (a nie narzekać na nie) i zastanowić się jak zakomunikować partnerom biznesowym konieczność podnoszenia stawek frachtowych.
12:45 - 13:05
Truckerzy będą drożsi. Nowe zasady wynagradzania kierowców w transporcie międzynarodowym po 2 lutego 2022 r.
PRZERWA KAWOWA
PRZERWA OBIADOWA
16:30 - 16:45
Łukasz Włoch - Główny Ekspert ds. Analiz i Rozliczeń, Inelo
Paweł Judek, JUDEK. GÓRSKA Radcy prawni. Doradcy podatkowi Sp. p
Nowy Ład i nie tylko. Zapowiadane zmiany w regulacjach finansowych ważne dla transportu w horyzoncie 2022 roku
Michał Zając, Kancelaria podatkowa EOL
10:55 - 11:15
Transport pod presją? Wyzwania rynkowe’22 i jak im sprostać przy wsparciu telematyki
Piotr Czajka, Direct Sales Manager, Poland & CEE, Webfleet Solutions
Pomimo tego, że branża TSL poradziła sobie dobrze z zawirowaniami rynkowymi w 2021 roku, firmy są doskonale świadome czekających ich wyzwań w kolejnych miesiącach. Wg wyników ostatniego badania zrealizowanego pod patronatem Webfleet Solutions niedobór kierowców, wzrost kosztów pracy oraz rosnące ceny paliwa to jedne z największych bolączek przewoźników. Jak telematyka i nowe technologie mogą im pomóc? Najnowsze analizy, przykłady zastosowań, praktyczne wskazówki i garść inspiracji na nowy rok!
15:50 - 16:10
PRZERWA KAWOWA
12:25 - 12:45
Dobra reputacja, sygnaliści i inne prawne wyzwania branży transportowo-spedycyjno-logistycznej w 2022 r.
Paweł Judek, JUDEK. GÓRSKA Radcy prawni. Doradcy podatkowi Sp. p
Rok 2022 r. będzie dla przedsiębiorców z branży transportowej czasem wyzwań nie tylko natury finansowej, ale i prawnej. Wchodzące w życie przepisy takie jak Pakiet Mobilności, zmiany w ustawach o transporcie drogowym i czasie pracy kierowców czy ustawa o sygnalistach wymagać będą od wielu podmiotów szeregu działań organizacyjnych i prawnych, do których warto się przygotować.
Już za dwa miesiące branżę transportową czekają rewolucyjne zmiany – 2 lutego 2022 roku wejdzie w życie unijny pakiet mobilności. Dla ponad 35 tysięcy polskich przewoźników wożących towary za granicę oznacza to wzrost kosztów działalności. Nowe przepisy określają, że pracownik polskiego przewoźnika, który wykonuje transport międzynarodowy (cross-trade i kabotaż) na terenie wspólnoty ma zarabiać tyle samo, co kierowca w danym kraju Unii Europejskiej. W odpowiedzi 29.07.2021 roku opublikowany został rewolucyjny projekt zmian dotyczący między innymi ustawy o czasie pracy kierowców. Nowelizacja ustawy jest reakcją na regulacje lobbowane przez kraje zachodnie, które oprócz podwyżki wynagrodzenia minimalnego oraz nakładu obowiązków administracyjnych, wyłączyły należności związane z podróżą służbową z wymaganej płacy zagranicznej, co przy obecnej strukturze wynagrodzenia kierowców wiąże się z ogromnym wzrostem kosztów pracowniczych. O ile truckerzy będą więc drożsi?
16:10 - 16:25
Wyprzedzamy przyszłość – nowa generacja DAF
Agnieszka Głowicka, Area Sales Manager, DAF
Niezgodnie z prawem naliczony niemiecki Maut zostanie zwrócony z odsetkami od dnia zapłaty, czyli ok. 50 proc.
Martin Pfnür, Kancelaria Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB
Firmy transportowe z całej Europy mogą odzyskać dziesiątki mln euro z tytułu nienależnie naliczonej w niemieckiej opłacie drogowej Maut części płatności, z której były bezprawnie pokrywane koszty policji drogowej (3,68 proc. Mautu).
Martin Pfnür, Kancelaria Pfnür Rechtsanwälte PartGmbBMartin Pfnür,
Martin Pfnur
16:45- 17:05
Nowy Ład i nie tylko. Zapowiadane zmiany w regulacjach finansowych ważne dla transportu w horyzoncie 2022 r
Michał Zając, Kancelaria Podatkowa EOL
Od 1 stycznia 2022 r. przedsiębiorców czeka kolejna rewolucja w rozliczeniach z fiskusem, tym razem jeszcze większa gdyż mająca wpływ na cały system rozliczeń firmy. Zmiany wprowadzone w tzw. nowym ładzie są dużo szersze niż tylko podniesienie składki zdrowotnej. W krótkim wykładzie postaramy się zaprezentować najważniejsze dla przedsiębiorców kwestie, do których należy się odpowiednio przygotować
17:05 - ZAKOŃCZENIE
Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager
FORMULARZ REJESTRACJI
W przypadku chęci zapisów grupowych prosimy o wypełnienie formularza przez każdą zainteresowaną osobę.
NEW HORIZONS' 22
*udział bezpłatny dla menedżerów sektora tsl którzy wypełnili Formularz i będą obecni na konferencji [patrz: Regulamin udziału w konferencji]
-20%
EXPERT
40$
50$
BASIC
0$
ADVANCED
30$
CHOOSE A PLAN
A few words about your product/offer. Focus on the benefits not the features. Explain how your product will improve your customer's life.