7.09.2021

POZNAŃ

Konferencja branży TSL

GDAŃSK, NOVOTEL MARINA

9 GRUDNIA 2021

WSTĘP WOLNY

BEZPŁATNA STACJONARNA KONFERENCJA

NEW HORIZONS' 22


Okres przełomu roku to zawsze czas niepewności.

Co przyniesie rok 2022? Jakie nowości i zmiany„ zafunduje” managerom branży transportu, spedycji i logistyki ustawodawca polski i unijny? Jakich zmian prawnych, dotyczących firm transportowych należy oczekiwać w zbliżającym się nowym roku? Co zmieni się w środowisku finansowym, w którym muszą funkcjonować firmy transportowe?

My dostarczamy Ci rzetelne, obiektywne i niezależne informacje oraz wiedzę, a Ty dzięki temu podejmiesz decyzje najkorzystniejsze dla Twojego biznesu.

Sięgnij poza horyzont tego roku. Zerknij w przyszłość i razem z Transport Managerem bądź gotowy na nadchodzące zmiany. Bądź z nami i spójrzmy razem na (i poza) nowe horyzonty 2022 roku.

WEŹ UDZIAŁ
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
DO KONFERENCJI POZOSTAŁO:

9 GRUDNIA 2021

9:00 - 15:00

Bezpłatna konferencja dla Managerów

sektora TSL

NOVOTEL MARINA GDAŃSK
WIEDZA
DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?
EKSPERCI I PRAKTYCY

Wysłuchasz najlepszych w swoich fachu praktyków i ekspertów, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.

NETWORKING
DYSKUSJE I ROZMOWY
MATERIAŁY
POCZĘSTUNEK

Wystąpienia ekspertów pozwolą Ci na przyswojenie istotnej wiedzy potrzebnej do optymalizacji działania przedsiębiorstw.

Nawiążesz interesujące kontakty biznesowe i branżowe, które mogą zaowocować ciekawą i długotrwałą współpracą.

Możesz aktywnie uczestniczyć w prelekcjach oraz dyskusjach panelowych zadając pytania.

Otrzymasz materiały dydaktyczne zaprezentowane podczas spotkania

Podczas spotkania dostępny będzie bufet kawowy dla uczestników, a także lunch.

PRELEGENCI

PRELEGENCI

Maciej Wroński

prezes związku pracodawców Transport

i Logistyka Polska

Marek Tarczyński,

przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki

Piotr Czerkawski

ekspert Celny, AC Porath Sp. z o.o.

Jan Waśkiewicz

Sales Manager, Trelo

Maciej Niedziałkowski

Niedziałkowski & Partners S.K.A.

Dr. Mirek Hempel

Hempel Kleibömer Partner Rechtsanwälte

Prof. Dr. iur. Wojciech Lisiewicz

Partner of counsel w kancelarii HK Partner w Lipsku/ Erdaxo

Michał Zając

Kancelaria Podatkowa EOL

Pełna lista prelegentów dostępna wkrótce!

ZAPISZ SIĘ!

Joanna Arendarska

partner TSL Lawyers

Krzysztof Sarnecki

Quest Change Managers

Łukasz Włoch

główny Ekspert ds. Analiz i Rozliczeń, Inelo

Piotr Czajka

Direct Sales Manager, Poland & CEE, Webfleet Solutions

Paweł Judek

JUDEK. GÓRSKA Radcy prawni. Doradcy podatkowi Sp. p

Martin Pfnür,

Kancelaria Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB

Łukasz Chrostowski

Kasa Chorych AOK Nordost

Wiesław Pucek

dyrektor administracyjny Centrum Medyczne Brandmed

Marek Loos

redaktor naczelny Transport Manager

PRELEGENCI

02.10.2020

Add a description of your offer and key benefits. What it is and how it helps your customer. Add a description of your offer and key benefits. What it is and how it helps your customer. Add a description of your offer and key benefits.

Full Name

Specialization

Full Name

Specialization

Full Name

Specialization

PRELEGENCI


Joanna Arendarska, TSL Lawyers

Zmiany zasad przewozów pojazdami dostawczymi w związku z Pakietem Mobilności. Prawne wyzwania Twojego biznesu w horyzoncie czasowym 2022 r.

Spółka transportowa w Niemczech? Pomyśl o zabezpieczeniu zdrowotnym i emerytalnym jej pracowników w Niemczech.

PANEL DYSKUSYJNY

Wiesław Pucek dyrektor administracyjny, Centrum Medycznego Brandmed w Słubicach

System opieki zdrowotnej w Niemczech – otwarty nie tylko na kierowców. Na co mogą liczyć Twoi pracownicy za Odrą.

Łukasz Chorostowski, Kasa Chorych AOK Nordost

Niemieckie kasy chorych czekają na polskich pracowników. Jak i gdzie zapewnić niemieckie ubezpieczenie zdrowotne i emerytalne pracownikom przewoźników międzynarodowych.

Go West Young Man - czy działalność gospodarcza w Niemczech uchroni nas przed Pakietem Mobilności?

- Maciej Niedziałkowski, radca prawny Niedziałkowski & Partners S.K.A. / Fine Move Sp. z o.o.

Zakładanie firmy transportowej w Niemczech odpowiedzią na najbardziej restrykcyjne przepisy Pakietu Mobilności.

Kilkukrotny wzrost kosztów frachtu morskiego, chroniczne braki kontenerów i nieterminowe dostawy rozregulowały całe łańcuchy dostaw. Wpłynęły na płynność pracy terminali kontenerowych, zapotrzebowanie na usługi transportu samochodowego i intermodalnego.Spowodowały wzrost zainteresowania Nowym Jedwabnym Szlakiem, którego zdolności przewozowo-przeładunkowe zostały w krótkim czasie wyczerpane. Czas przestoju zestawów podkontenerowych w terminalach przeładunkowych uległ wydłużeniu, a rytmiczność dostaw została zahamowaniu. Brak komponentów dla produkcji, pochodzących z Dalekiego Wschodu powoduje przestoje zakładów produkcyjnych, co boleśnie odbija się na obsługującym go transporcie kołowym.

Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki

Jak cenowe i organizacyjne rozchwianie rynku frachtu morskiego wpływa na inne gałęzie transportu, w tym transport samochodowy.

Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych

Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska

Jaki był dla polskiego transportu drogowego 2021 r. i jak zmienią się warunki funkcjonowania polskich firm transportowych w 2022 r.

Powitanie przez gospodarza regionu Pomorza

PROGRAM

O pozwoleniu AEOS: dla kogo jest dedykowane, jakie daje korzyści, jak skutecznie ubiegać się o pozwolenie

Piotr Czerkawski, Ekspert Celny, AC Porath Sp. z o.o.

Jan Waśkiewicz, Sales Manager, Trelo

Trelo - Twój partner w serwisie.

Końcem października 2020 r. Sejm uchwalił liczne zmiany dotyczące wykroczeń oraz mandatów nakładanych na kierowców zarówno zawodowych, jak i indywidualnych. Z kolei konieczność wdrożenia Pakietu Mobilności przyniesie wiele zmian m.in. dla posiadaczy tzw. busów, czyli pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton, którzy będą musieli uzyskać licencję transportową. Nowe regulacje dotyczyć będą także odstępstw od warunków technicznych pojazdów, kabotażu oraz wydawania zezwoleń na przejazd pojazdem nienormatywnym.

- Dr. Mirek Hempel, Hempel Kleibömer Partner Rechtsanwälte

- Prof. Dr. iur. Wojciech Lisiewicz, Partner of counsel w kancelarii HK Partner w Lipsku/ Erdaxo

Powitanie, otwarcie wydarzenia

Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager

9:00 - 9:05

9:05 - 9:15

9:15 - 9:40

9:40 - 10:00

10:05 - 10:25

Będzie nietaniej, a nawet drożej. Jak komunikować w 2022 r. zleceniodawcom transportowym podnoszenie cen frachtów?

Krzysztof Sarnecki, Quest Change Managers

10:25 - 10:55

11:20 - 11:40

PRZERWA KAWOWA

11:40 - 12:25

SZKOLENIOWY BLOK TEMATYCZNY

13:10 - 13:20

13:20 - 13:30

14:15 - 15:15

13:30 - 14:15

PRZERWA OBIADOWA/LUNCH

15:15 - 15:30

15:30 - 15:50

Narzekanie na sztorm nie ma sensu, jeśli pływamy wokół Przylądka Horn - tam sztorm jest w praktyce cały czas… Sztormu nie „ogarniesz”, możesz jedynie ogarnąć siebie w tym sztormie. Dlatego, kiedy turbulencje rynkowe są naszą codziennością - warto zaakceptować ten fakt, aby nie tracić energii na niepotrzebne emocje. Warto ją wykorzystać na działania proaktywne, bo przecież jutro te turbulencje się nie skończą. Podobnie rosnące koszty działalności transportowej trzeba zaakceptować (a nie narzekać na nie) i zastanowić się jak zakomunikować partnerom biznesowym konieczność podnoszenia stawek frachtowych.

12:45 - 13:05

Truckerzy będą drożsi. Nowe zasady wynagradzania kierowców w transporcie międzynarodowym po 2 lutego 2022 r.

PRZERWA KAWOWA

PRZERWA OBIADOWA

16:30 - 16:45

Łukasz Włoch - Główny Ekspert ds. Analiz i Rozliczeń, Inelo

Paweł Judek, JUDEK. GÓRSKA Radcy prawni. Doradcy podatkowi Sp. p

Nowy Ład i nie tylko. Zapowiadane zmiany w regulacjach finansowych ważne dla transportu w horyzoncie 2022 roku

Michał Zając, Kancelaria podatkowa EOL

10:55 - 11:15

Transport pod presją? Wyzwania rynkowe’22 i jak im sprostać przy wsparciu telematyki

Piotr Czajka, Direct Sales Manager, Poland & CEE, Webfleet Solutions

Pomimo tego, że branża TSL poradziła sobie dobrze z zawirowaniami rynkowymi w 2021 roku, firmy są doskonale świadome czekających ich wyzwań w kolejnych miesiącach. Wg wyników ostatniego badania zrealizowanego pod patronatem Webfleet Solutions niedobór kierowców, wzrost kosztów pracy oraz rosnące ceny paliwa to jedne z największych bolączek przewoźników. Jak telematyka i nowe technologie mogą im pomóc? Najnowsze analizy, przykłady zastosowań, praktyczne wskazówki i garść inspiracji na nowy rok!

15:50 - 16:10

PRZERWA KAWOWA

12:25 - 12:45

Dobra reputacja, sygnaliści i inne prawne wyzwania branży transportowo-spedycyjno-logistycznej w 2022 r.

Paweł Judek, JUDEK. GÓRSKA Radcy prawni. Doradcy podatkowi Sp. p

Rok 2022 r. będzie dla przedsiębiorców z branży transportowej czasem wyzwań nie tylko natury finansowej, ale i prawnej. Wchodzące w życie przepisy takie jak Pakiet Mobilności, zmiany w ustawach o transporcie drogowym i czasie pracy kierowców czy ustawa o sygnalistach wymagać będą od wielu podmiotów szeregu działań organizacyjnych i prawnych, do których warto się przygotować.

Już za dwa miesiące branżę transportową czekają rewolucyjne zmiany – 2 lutego 2022 roku wejdzie w życie unijny pakiet mobilności. Dla ponad 35 tysięcy polskich przewoźników wożących towary za granicę oznacza to wzrost kosztów działalności. Nowe przepisy określają, że pracownik polskiego przewoźnika, który wykonuje transport międzynarodowy (cross-trade i kabotaż) na terenie wspólnoty ma zarabiać tyle samo, co kierowca w danym kraju Unii Europejskiej. W odpowiedzi 29.07.2021 roku opublikowany został rewolucyjny projekt zmian dotyczący między innymi ustawy o czasie pracy kierowców. Nowelizacja ustawy jest reakcją na regulacje lobbowane przez kraje zachodnie, które oprócz podwyżki wynagrodzenia minimalnego oraz nakładu obowiązków administracyjnych, wyłączyły należności związane z podróżą służbową z wymaganej płacy zagranicznej, co przy obecnej strukturze wynagrodzenia kierowców wiąże się z ogromnym wzrostem kosztów pracowniczych. O ile truckerzy będą więc drożsi?

16:10 - 16:25

Wyprzedzamy przyszłość – nowa generacja DAF

Agnieszka Głowicka, Area Sales Manager, DAF

Niezgodnie z prawem naliczony niemiecki Maut zostanie zwrócony z odsetkami od dnia zapłaty, czyli ok. 50 proc.

Martin Pfnür, Kancelaria Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB

Firmy transportowe z całej Europy mogą odzyskać dziesiątki mln euro z tytułu nienależnie naliczonej w niemieckiej opłacie drogowej Maut części płatności, z której były bezprawnie pokrywane koszty policji drogowej (3,68 proc. Mautu).

Martin Pfnür, Kancelaria Pfnür Rechtsanwälte PartGmbBMartin Pfnür,

Martin Pfnur

16:45- 17:05

Nowy Ład i nie tylko. Zapowiadane zmiany w regulacjach finansowych ważne dla transportu w horyzoncie 2022 r

Michał Zając, Kancelaria Podatkowa EOL

Od 1 stycznia 2022 r. przedsiębiorców czeka kolejna rewolucja w rozliczeniach z fiskusem, tym razem jeszcze większa gdyż mająca wpływ na cały system rozliczeń firmy. Zmiany wprowadzone w tzw. nowym ładzie są dużo szersze niż tylko podniesienie składki zdrowotnej. W krótkim wykładzie postaramy się zaprezentować najważniejsze dla przedsiębiorców kwestie, do których należy się odpowiednio przygotować

17:05 - ZAKOŃCZENIE

Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager

PARTNERZY MEDIALNI

PARTNERZY

MEDIALNI

PARTNERZY STRATEGICZNI

PARTNERZY MERYTORYCZNI

PARTNERZY

PARTNERZY STRATEGICZNI

PARTNERZY

PARTNERZY MERYTORYCZNI

PARTNER INSTYTUCJONALNY

PARTNER INSTYTUCJONALNY

PARTNERZY MERYTORYCZNI

NEW HORIZONS' 22

FORMULARZ REJESTRACJI

W przypadku chęci zapisów grupowych prosimy o wypełnienie formularza przez każdą zainteresowaną osobę.

NEW HORIZONS' 22

*udział bezpłatny dla menedżerów sektora tsl którzy wypełnili Formularz i będą obecni na konferencji [patrz: Regulamin udziału w konferencji]

CHĘTNIE ODPOWIEMY NA TWOJE PYTANIA

DOMINIK SOBOTA
Brand Manager, współpraca
z partnerami

dominik.sobota@transport-manager.pl
tel. +48 534 868 348

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

SZYBKI KONTAKT

SPRZEDAŻ I REKLAMA

MONIKA GRENDA - KRAKOWIAK
Project Manager, koordynator konferencji

monika.grenda@transport-manager.pl
tel. +48 534 258 228

-20%

EXPERT

40$

50$

  • Add a description of your offer and key benefits. What it is and how it helps your customer.
  • Add a description of your offer and key benefits.
  • Add a description of your offer and key benefits.

BASIC

0$

  • Add a description of your offer and key benefits. What it is and how it helps your customer.
  • Add a description of your offer and key benefits.

ADVANCED

30$

  • Add a description of your offer and key benefits. What it is and how it helps your customer.
  • Add a description of your offer and key benefits.
REGISTER NOW
REGISTER NOW
REGISTER NOW

CHOOSE A PLAN

A few words about your product/offer. Focus on the benefits not the features. Explain how your product will improve your customer's life.