Czy to już po pandemii, w trakcie, czy też jeszcze długo będziemy musieli borykać się z niezwykle chaotycznym środowiskiem, w którym muszą ciągle funkcjonować organizacje biznesowe.
Ci, którzy poważnie myślą o przeprowadzeniu swoich firm przez wzburzone wody współczesnej gospodarki, muszą stworzyć organizacje antykruche, czyli wyekwipowane w narzędzia oraz świadomy, wyszkolony i zmotywowany zespół, gotowy na gwałtowne zmiany, które być może jeszcze przed nami.
Od marca 2020 r. tylko jedno pozostało niezmienne, a jest to … nieprzewidywalna zmienność.
Tak jak rok temu, tak i teraz strategie rozwoju na najbliższy rok, dwa i trzy lata trzeba opracowywać wariantowo – w zależności od progresji pandemicznej rzeczywistości i nakładających się na nią dodatkowych czynników chaosu, czyli np. trendów wywołanych regulacjami Pakietu Mobilności.
To właśnie zapisy tego aktu prawnego, które zaczną obowiązywać 2 lutego 2022 r., będą dla przewoźników międzynarodowych największym wyzwaniem w 2022 roku.
Managerowie podejmują decyzje, a Transport Manager dostarcza niezależnych, rzetelnych i fachowych informacji, dzięki którym Wasze działania, plany i strategie są obarczone mniejszym ryzykiem – JESTEŚCIE BLIŻSI SUKCESU.
Dowiesz się jakie strategie rozwoju swojej firmy przyjąć w trzecim roku pandemicznego, a więc niezwykle chaotycznego środowiska biznesowego?
Co zyskasz biorąc udział w konferencji?
Poznasz innowacyjne metody motywowania Twojego zespołu do myślenia, działania i kreatywności.
Uzyskasz unikalną wiedzę o nowych obowiązkach, związanych z wejściem w życie najbardziej restrykcyjnych zapisów Pakietu Mobilności.
Zdobędziesz informacje, jak radzić sobie w nowej rzeczywistości Pakietu Mobilności, zarówno gdy przewozisz flotą ciężką, jako i lekką (do 3,5 t dmc)
Wyjaśnimy jak uniknąć zagrożeń związanych z rozładunkiem towarów i z tym jak wielką chrapkę na Twoje pieniądze ze zwrotu Mautu mają zleceniodawcy transportowi.
Do udziału w konferencji zaprosiliśmy ekspertów i specjalistów, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas wystąpień i paneli dyskusyjnych.
PROGRAM KONFERENCJI
Kornelia Lewandowska
Prezes Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych w Katowicach
Temat: Oferta GSPD na 2022 dla przewoźników w aspekcie zmian przepisów transportowych
9:05 - 9:15
Maciej Wroński
prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska
Temat: Wychodząc poza Pakiet Mobilności. Nowe wyzwania przed polskim transportem drogowym stawiane m.in. przez „Fit for 55”, czy niedobory kadrowe
Najbardziej bolesne - bo finansowe - zapisy Pakietu Mobilności stały się faktem 2 lutego
i trzeba uwzględniając je, nauczyć się zarządzać firmą trudniącą się międzynarodowym transportem drogowym.
Pora pomyśleć o kolejnych wyzwaniach, jakie stoją przed właścicielami firm transportowo-logistycznych, a są to m.in.: pakiet celów ekologicznych „Fit for 55”, pogłębiające się niedobory kierowców i inne.
9:15 - 9:35
Joanna Arendarska,
TSL Lawyers Strachowicz i Wspólnicy sp. k.
Temat: Przewozy „dostawczakami” pod jurysdykcją Pakietu Mobilności. Coraz trudniejszy „bus-transportowy” biznes.
Przewoźnicy posiadający wyłącznie pojazdy o dmc do 3,5 tony i wykonujący przewozy międzynarodowe i kabotażowe, do 20 maja 2022 r. muszą uzyskać zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika i licencję wspólnotową (koszt ok. 10 tys. zł). Muszą również udokumentować zdolność finansową, zaopatrzyć się w certyfikat kompetencji zawodowych i posiadać dobrą reputację. Przewoźnicy, którzy oprócz pojazdów ciężkich posiadają również pojazdy o dmc do 3,5 tony i wykonują nimi przewozy międzynarodowe i kabotażowe, do 20 lutego 2022 r. musieli udokumentować dodatkową zdolność finansową.
9:40 - 10:00
Krzysztof Pusłowski
Trimble Transport & Logistics
Temat: Przewidujesz, prognozujesz czy zgadujesz? Jak planować czas przybycia bez pomyłek.
Dzięki TruETA - jednemu z najlepszych na rynku oprogramowania do optymalizacji tras - możesz określić przewidywany czas przybycia (ETA) na każdym etapie podróży z perfekcyjną dokładnością, niemal w czasie rzeczywistym i bezbłędnie.
Jak wyciągnąć z tego rozwiązania informatycznego największe korzyści dla Twojej firmy?
10:05 - 10:25
13 marca przypada druga rocznica funkcjonowania naszych organizacji w pandemii.Może czas na podsumowania, przemyślenia i wnioski na przyszłość? Czy to już po pandemii, czy też jeszcze długo będziemy musieli borykać się z niezwykle chaotycznym środowiskiem,w którym muszą ciągle funkcjonować organizacje biznesowe.Ci, którzy poważnie myślą o przeprowadzeniu swoich firm przez wzburzone wody współczesnej gospodarki, muszą stworzyć organizacje antykruche, czyli wyekwipowane w narzędzia oraz świadomy, wyszkolony i zmotywowany zespół, gotowy na gwałtowne zmiany, które być może ciągle jeszcze przed nami.
10:30-11:00
Krzysztof Sarnecki,
Quest Change Managers
Temat: Pandemiczne wyzwania transportowo-logistyczne w 2022 r.
Czy przez dwa lata pandemii uodporniłeś Twoją organizację na CHAOS?
PRZERWA KAWOWA
11:00-11:25
11:00 - 11:25
prof. dr hab. Adam Mariański
doradca podatkowy, adwokat; Partner Zarządzający w Mariański Group; założyciel Polskiego Instytutu Analiz Prawno-Ekonomicznych (PIAPE).
Temat: Optymalna struktura biznesu po wejściu w życie Polskiego Ładu.
W wyniku opodatkowania spółek komandytowych oraz zmianach podatkowych, które weszły w życie w 2022r., konieczne jest zbudowanie najbardziej optymalnej struktury biznesu.
Można nie tylko uniknąć podwyżki podatków, ale zapłacić mniej niż w poprzednich latach.
Tylko trzeba dokonać odpowiednich zmian w strukturze biznesu.
11:30-11:50
Temat: Zebrania w firmie - narzędzie w zarządzaniu operacyjnym czy strata czasu?
Dobrze zorganizowane i sprocesowane spotkania to jedno z najprostszych i najskuteczniejszych narzędzi do zarządzania operacyjnego. Pomaga również reagować na zmiany środowiska funkcjonowania firm transportowych, jak np. pakiet mobilności.
Tymczasem spotkania często są traktowane jako konieczność, która kojarzy się z oderwaniem od obowiązków i szeroko rozumianą stratą czasu. W wyniku złej organizacji spotkania w wielu firmach straciły swój potencjał.
Mariusz Kołodziej
Upswing Optimize
11:55-12:15
Prelekcja dotyczyć będzie możliwości korzystania z samozatrudnionych kierowców w transporcie międzynarodowym. Wskazane zostaną podstawy prawne takiego rozwiązania, kluczowe aspekty w zakresie umowy pomiędzy kierowcą a przedsiębiorstwem oraz stanowiska w tej kwestii zagranicznych organów celnych.
Maciej Niedziałkowski
Niedziałkowski & Partners S.K.A.
Temat: W związku z Pakietem Mobilności powraca temat samozatrudniania kierowców w transporcie międzynarodowym. Czy jest to sposób na ograniczenie kosztów pracy kierowców?
12:20-12:40
Oczekujemy, że ludzie w pracy będą wykazywać się kreatywnością. Nakłaniamy do tego, żeby wychodzili z inicjatywą zmian. Chcemy, aby byli w stanie myśleć kategorią biznesu, a nie przez pryzmat własnego zespołu czy działu. Jednocześnie miejsce pracy jakie dla nich tworzymy jest zaprojektowane w taki sposób, że nie dajemy przestrzeni do wykazania się. Jak to zmienić?
Czy da się rozniecić płomień chęci do pracy u tych, którzy już się poddali?I co możemy zrobić, żeby budować firmę, w której ludzie rzeczywiście chcą:1) myśleć i działać, 2) działać i myśleć, 3) a najlepiej obie te rzeczy jednocześnie.
Dominik Skowroński
Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania
Temat: Jak rozniecić w pracownikach kreatywność, myślenie i działanie, czyli Design Thinking and Acting w branży TSL.
12:45-13:05
PRZERWA OBIADOWA (LUNCH)
13:10-14:00
"Transportowe wyzwania w 2022 r., czyli nie tylko Pakiet Mobilności, ale również Brexit i Nowy Polski Ład"
PANEL DYSKUSYJNY
14:00 - 15:00
Martin Pfnüer,
Kancelaria Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB
Temat: Niemieccy zleceniodawcy transportowi chcą przywłaszczyć sobie zwrot Mautu, przysługujący przewoźnikom. Jak odpierać ich żądania?
W ostatnich tygodniach nastąpiła nowa fala pism (nie tylko) niemieckich zleceniodawców transportowych o przywłaszenie roszczenia o zwrot nienależnie naliczonego Mautu.
Jaka jest najlepsza strategia obrony, żeby nie stracić swoich roszczeń o zwrot opłat drogowych na terenie Niemiec? Jak należy działać w przypadku umów ramowych i jak jest w przypadku, jeżeli stawki opłaty drogowej są elementem zawartej umowy?
15:00 - 15:20
Monika Głębocka-Poks ,
Head of PSML Talent Programs
Temat: "Maksymalizacja kapitału ludzkiego w obszarze łańcucha dostaw - PSML Talent"
Talent PSML Identyfikacja talentów & redukcja barier technologicznych.
Przeprowadzamy deep research i dążymy do rozpoznania problemów oraz możliwości dla rozbudowy modelu edukacji. Wierząc w wysoki potencjał młodego pokolenia powstał program Talent PSML, który ma stanowić alternatywne podejście do systemu edukacji obejmując przy tym identyfikację talentów i redukcję barier technologicznych
15:25 - 15:35
Łukasz Chwalczuk,
Kancelaria Prawna Iuridica
Temat: Czy kierowca jest zobowiązany wykonać załadunek lub rozładunek towaru i jaki ma to wpływ na odpowiedzialność nadawców?
Kilka tygodni temu Hiszpania uchwaliła nowe przepisy, które wprost zakazują, aby kierowcy wykonywali czynności ładunkowe. Z prelekcji dowiesz się jak kwestia odpowiedzialności za czynności ładunkowe jest uregulowana w innych krajach UE oraz jakie zapis w zleceniu transportowym powinny być zawarte, aby odpowiednio chronić swoją firmę. Dodatkowo zyskasz wiedzę na jakie warunki w polisach ubezpieczeniowych zwracać uwagę, aby polisa OCP obejmowała szkody wyrządzone w trakcie załadunku lub rozładunku towaru.
Kilka tygodni temu Hiszpania uchwaliła nowe przepisy, które wprost zakazują, aby kierowcy wykonywali czynności ładunkowe. Z prelekcji dowiesz się jak kwestia odpowiedzialności za czynności ładunkowe jest uregulowana w innych krajach UE oraz jakie zapis w zleceniu transportowym powinny być zawarte, aby odpowiednio chronić swoją firmę. Dodatkowo zyskasz wiedzę na jakie warunki w polisach ubezpieczeniowych zwracać uwagę, aby polisa OCP obejmowała szkody wyrządzone w trakcie załadunku lub rozładunku towaru.
15:40 - 16:00
Marek Loos,
redaktor naczelny Transport Manager
zakończenie
16:00 - 16:05
Amanda Baker
Michael Walker
John Smith
A few sentences about your
product. How it help to solve
clients' problems.
A few sentences about your product. How it help to solve clients' problems.
A few sentences about your product. How it help to solve clients' problems.
W przypadku chęci zapisów grupowych prosimy o wypełnienie formularza przez każdą zainteresowaną osobę.
*udział bezpłatny dla menedżerów sektora tsl którzy wypełnili Formularz i będą obecni na konferencji [patrz: Regulamin udziału w konferencji]
1
WIEDZA
Wystąpienia ekspertów pozwolą Ci na przyswojenie istotnej wiedzy potrzebnej do optymalizacji działania przedsiębiorstw.
2
DYSKUSJE I ROZMOWY
Możesz aktywnie uczestniczyć w prelekcjach oraz dyskusjach panelowych zadając pytania.
3
EKSPERCI I PRAKTYCY
Wysłuchasz najlepszych w swoich fachu praktyków i ekspertów, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.
MATERIAŁY
Otrzymasz materiały dydaktyczne zaprezentowane podczas spotkania
4
Dlaczego warto wziąć udział?
NETWORKING
Nawiążesz interesujące kontakty biznesowe i branżowe, które mogą zaowocować ciekawą i długotrwałą współpracą.
5
POCZĘSTUNEK
Podczas spotkania dostępny będzie bufet kawowy dla uczestników, a także lunch.
6
Formularz rejestracji
*Udział bezpłatny dla menedżerów sektora TSL, którzy wypełnili formularz i będą obecni na konferencji [patrz: Regulamin udziału w konferencji]
Dla dostawców produktów, usług i/lub rozwiązań dla firm z sektora TSL - cena uczestnictwa 1100 zł netto
Szymon Drobina
Brand Manager
Kontakt z partnerami biznesowymi
szymon.drobina@transport-manager.pl
+48 533 529 211
Kamil Matlak
Project Manager
Kontakt z partnerami biznesowymi
kamil.matlak@transport-manager.pl
+48 536 204 070
Monika Grenda - Krakowiak
Project Manager
Koordynator konferencji
monika.grenda@transport-manager.pl
+48 534 258 228